14 Eylül 2023 Perşembe

LEYLA NIN KARDEŞLERİ

LEYLA NIN KARDEŞLERİ
İran 
2022
Dram
Saeed Roustayi 

Ülkesinin biyografisini çekmiş yönetmen. Leyla'nın Kardeşleri, kendi gerçekleri ile yüzleşmek yerine kaçmayı tercih eden toplumun fotoğrafı..

İnancın ve reel hayatın arasına sıkışmış yani 'nasıl düşüneceği değil ne düşüneceği' öğretilen halkın panoramasıdır bu. Dişinin özgürlüğünü ve direnişini yok sayan bir itirafın tercümesidir Leyla nın Kardeşleri. Kendini vezir sanan ataerkil piyonların dansı.

Aslında Ali Rıza nın serzenişi;
"Buna inanmayabilirsin ama güzel şeylerin olmasından bile korkuyorum. Herşey yolunda giderken kötü bir şey olacak diye korkuyorum. Meryem i bile çok iyi çok güzel bir kız olduğu için elimde tutamadım. Kusurları sevmiyorum mükemmellik beni korkutuyor. Nasıl iş bu ? Mutlu olmaktan bile korkuyorum."
Ve Leyla nın cevabı;
"Nasıl düşüneceğin değil ne düşüneceğin öğretildi sana/bize !" filmin ezcümlesidir.

Keşkelerin ve meğerlerin içinde yaşayanların, kurtuluşu sürekli başkasında görenlerin göçük altından çıkamayacaklarını haykıran bir film bu.
Bir veciz ayna. Bakmaya cesareti olanlara..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder