23 Nisan 2023 Pazar

Hush! Girls Don't Scream


Şşşş kızlar çığlık atmaz !

Yönetmen: Pouran Derakhshandeh
Senaryo: Pouran Derakhshandeh
Yapımcı: Pouran Derakhshandeh
Yapım Yılı: 2013
Yapım Yeri: İran

"Ben hiç birşeyi savunmak istemiyorum.Neyi savunayım yürüyen bir cesedi mi? Ben öldüm, 8 yaşındayken öldüm.Ama hiç kimse katilimi aramadı."  repliği aslında filmin özeti..

Bir kadının kapalı toplumlarda ki çığlığının atılma(ma)sı gerektiği üzerine inşa değil dikte edilen yaşan(ma)mışlığa şahitlik ediyoruz. Bu bir yerde kadının değil coğrafyanın tacize uğradığının ifşası. Veya sosyolojisinin iflası. Hüsn-ü zan zaviyesinden ise itirafı. 

Katli vacip(!) olan bedenlerin dilce konuşamamsı. Konuşlanamaması dünyanın en kadim yerlerinde ! Bu film yaraya parmak pasıyor merhem değil. Derman olur mu bilinmez lakin beynelmilel bir mektup. Okumasını bilene..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder